Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Göynük Çevre Yolu açılışında yaptığı konuşmada, kara yolu yatırımlarının önemine vurgu yaptı. Bakan, "yol medeniyettir" vizyonuyla hareket ettiklerini belirterek, bölünmüş ve otoyol ağlarındaki önemli artışları paylaştı. 6 bin 101 kilometreden 29 bin 742 kilometreye ulaşan bölünmüş yol ağının yanı sıra, otoyol ağını da 1714 kilometreden 3 bin 796 kilometreye çıkardıklarını ifade etti. 77 ili güvenli ve konforlu yollarla birbirine bağladıklarını belirten Bakan, bu ağın toplam yol ağının yüzde 43'ünü oluşturduğunu ve trafiğin yüzde 83'üne hizmet verdiğini söyledi. Ayrıca, 2002'de 8,5 milyon olan araç sayısının bugün 32 milyona ulaştığını ve ortalama seyahat hızının saatte 40 kilometreden 90 kilometreye yükseldiğini belirtti. Kara yolu kazalarındaki can kayıplarını yüzde 77 azalttıklarını ve "Her hayat değerlidir" ilkesiyle sıfır can kaybı hedefinde kararlı olduklarını vurguladı.

Göynük Çevre Yolu: Trafik Akışını Hızlandırıyor

Göynük Çevre Yolu projesini örnek gösteren Bakan Uraloğlu, 6,7 kilometre uzunluğundaki yolun, ilçenin tarihi dokusunu koruyarak bayram ve tatil günlerindeki trafik yoğunluğunu azalttığını açıkladı. Şehir merkezi üzerinden 15 dakikada geçilen güzergahın, çevre yoluyla 4 dakikaya indiğini ve bu sayede yıllık 13,2 milyon lira tasarruf sağlandığını belirtti. Bu tasarruf, zamandan 11 milyon lira, akaryakıttan ise 2,2 milyon lira olarak hesaplandı. Ayrıca, karbon emisyonunda 131 tonluk azalma sağlanarak çevreye de katkıda bulunulduğunu vurguladı. Bakan, Bolu Dağı Tüneli, Gerede-Yeniçağa-Bolu Yolu, Gerede-Çerkeş Yolu, Bolu Güney Çevre Yolu ve Büyüksu Köprüsü gibi önemli projelerin yanı sıra halihazırda devam eden 10 kara yolu projesi olduğunu da sözlerine ekledi.

Orta Anadolu Otoyolu Projesi: Ankara-İstanbul Arasında Yeni Bir Rota

Bakan Uraloğlu, Orta Anadolu Otoyolu projesinin detaylarını paylaştı. Ankara-İstanbul arasında ulaşımı kolaylaştırmayı hedefleyen mevcut otoyolun yoğunluğunun artması nedeniyle, Akyazı-Ankara arasına yeni bir otoyol inşa edilmesinin planlandığını belirtti. Orta Anadolu Otoyolu'nun 225 kilometrelik ana gövde ve 51 kilometrelik bağlantı yolu olmak üzere toplam 276 kilometre uzunluğunda ve 6 şeritli olarak planlandığını açıkladı. Projenin, Kuzey Marmara Otoyolu'nun Ankara-Niğde Otoyolu'na daha hızlı bağlantısını sağlayacağını ve afet durumlarına karşı alternatif bir yol sunacağını söyledi. Proje ayrıca, kış aylarında karla mücadele çalışmalarını daha verimli hale getirecek.

Bolu'nun Önemi Azalmayacak

Bakan, yeni otoyol ile Bolu'nun öneminin azalacağı yönündeki endişelere yanıt verdi. Bolu Dağı'ndan geçen yolun güneye kaydırılmayacağını, aksine Bolu'yu da kapsayan ve güneydeki ilçelere bağlantı sağlayan yeni bir otoyol projesinin 10 yıl içerisinde hayata geçirmeyi planladıklarını belirtti. Bu yeni proje, Bolu'nun ulaşım ağındaki önemini koruyacak ve bölgenin gelişmesine katkıda bulunacaktır. Bolu, Orta Anadolu Otoyolu, trafik gibi anahtar kelimeler projenin önemini vurguluyor.